Locul acţiunii: Colegiul Tehnic nr. 2 Tg-Jiu
Tema acţiunii: “9 octombrie, ziua oficiala a comemorării Holocaustului”
Participanţi: elevii de la doua clase a XII-a
Susţinerea temei: Prof. Liliana Păun, titulara a catedrei de istorie
Acţiunea, “pregătită minuţios” de către d-na profesoară de istorie şi conducerea liceului, a fost filmată de catre două televiziuni locale, de la care avem plăcerea de a urmari câteva materiale edificatoare.
Dar să facem cunoştinţa cu d-na profesoară:
Avem ocazia să aflam cine a fost Hitlăr:
Acum, ce-au înţeles elevii:
Curat invatamant, nu?
Via GorjNEWS.ro
Mikael Eon — 11 octombrie 2009 @ 11:25 am
Super tare ,nea Costache, asta ca sa ma exprim in acelasi ton cu postarea dumneavoastra. Mda, interesant..=)) Cum era vorba aceea, ca cine nu cunoaste istorie, risca sa o repete, Doamne fereste de un nou holocaust! Desi nu sunt asa de sigur daca nu cumva s/a pornit vreunul deja, impotriva ignorantilor. O duminica placuta, nea Costache!
Mikael Eon — 11 octombrie 2009 @ 11:31 am
M/am mai uitat o data, nea Costache, ca de fata cu mamele lor ii lua pe copii de sub fuste ca sa ii omoare Hitlar… nu ma mai pot opri din ras, desi cred ca ar trebui sa plang, dom’ presedinte Basescu avea dreptate, scoala scoate tampiti! El o fi un produs al scolii romanesti, ma intreb eu oare, cred ca da, imi raspund naiv. De cata ignoranta mai dau si eu dovada!
Mikael Eon — 11 octombrie 2009 @ 11:35 am
Imi vine totusi greu sa cred… Am impresia ca d/na profesoara a fost drogata inaintea filmarii.
costache — 11 octombrie 2009 @ 12:01 pm
Mikael Eon: Nici eu n-as fi crezut ca poate fi atata ignoranta din partea unui cadru didactic, daca nu as fi vazut materialul filmat. La inceput am ras, apoi mi-a lasat un gust amar. Sa mai avem pretentie la unii copii ai nostri ca ies din scoala atat de slab pregatiti? Cine sa-i invete? Oricum, am aflat in sfarsit, ca Hitlar era si el un om care a trait…
Multumesc pentru comentarii!
gmx — 11 octombrie 2009 @ 12:02 pm
Eu cred că avea trac ,,săraca,, profesoară..Dacă la un asemenea eveniment pregătit cu minuţiozitate a debitat atatea prostii, mă întreb ce se întâmplă în timpul orelor..
costache — 11 octombrie 2009 @ 12:19 pm
@ gmx: In timpul orelor, in mod sigur, le citeste din carte!
Vania — 11 octombrie 2009 @ 12:31 pm
E trist, dacă ziua s-a întâmplat în istorie!
(Măcar la obiectul în discuţie, am avut numai profi faini!)
costache — 11 octombrie 2009 @ 12:45 pm
@ Vania: Deosebit de trist! Si eu m-am bucurat numai de adevarati profesori.
mălina aniţoaei — 11 octombrie 2009 @ 1:01 pm
Bună ziua, m-am distrat şi eu pe cinste.Sunteţi sigur că doamna e profesoară şi nu a fost înlocuită cumva din cauza crizei cu vreo actriţă de comedie? Partea proastă este că a aruncat în ilaritate o problemă care numai râsul n-ar trebui să-l provoace!Să aveţi o zi pe măsura inimii!
Radu Humor — 11 octombrie 2009 @ 1:21 pm
E ca un fel de razbunare :
Daca intai s-ar fi predat/invatat despre crimele regimului comunist ( dar asta presupunea sa se inaugureze intai
‘Memorialul Victimelor Comunismului ” si abia apoi
” memorialul Victimelor Holocaustului ” 🙄 ),
cu siguranta ca asemenea penibilitati ar fi fost evitate, sau mult ma imposibil de „realizat”
Florin Puscas — 11 octombrie 2009 @ 1:39 pm
Avea si emotii, e adevarat, insa tot e inacceptabila exprimarea. Astept in continuare subtitrarea. 😀
Cat despre elevi… parca i-au cautat pe cei mai incuiati. Pai cum sa nu stii ce inseamna Holocaustul?
elena s — 11 octombrie 2009 @ 3:22 pm
Eu cred ca doamnei profesoare i-a facut harry potter vraja confundus inainte de a intra in direct.
Cat despre a sti sau a nu sti ce inseamna holocaustul, cu ceva timp in urma un elev de clasa a 8 a imi spunea ca e formatia care a cantat „ti-am dat un inel”.
Dureros!
Gina — 11 octombrie 2009 @ 7:14 pm
Sa spun ca sunt uimita, ca am ramas fara cuvinte, ca e de ras, ca e de plans?
Din nefericire, am vazut, in timp, cateva ‘ intamplari’ de felul celor petrecute in filmuletul tau.
Din fericire, inca, mai sunt si dascali adevarati.
O seara frumoasa!
bancu — 11 octombrie 2009 @ 9:31 pm
extraordinar !! nu-mi vine sa cred . Asa cadru didactic asa elevi .Se topeste cultura incet-incet dar sigur.
bine ca nu i-a intrebat cine-i Brancusi ca spuneau ca-i jucator la steaua.
anonim din madrid — 12 octombrie 2009 @ 2:19 am
un motiv in plus ca sa nu ma mai intorc in Romania niciodata.
ionutu — 12 octombrie 2009 @ 11:32 am
Au, au, au!!! De treo ori au. Aoleu!!
Şi cînd mă gîndesc cît de prost mă simţeam eu în şcoală cînd eram prins pe picior greşit.. Şcoala nu mai e ce-a fost odată. Şi nici nu am împlinit încă 10 ani de la terminarea gimnaziului..
Sinzianna — 12 octombrie 2009 @ 1:01 pm
Scrisoare deschisa doamnei profesoare de istorie:
Sa ne traiesti omule care esti … profesor de istorie ! (caci nu prea mai vad care ar fi diferenta intre un criminal de razboi si un criminal de istorie) …
Sa ne traiesti si sa ne mai luminezi cu astfel de invataturi si cu discursurile tale minunate, si sa iti imprastii nonvaloarea asupra noii generatii de elevi pentru ca lor oricum li se rupe’n paispe de scoala, ei dau sarci pe gugal ca sa isi caute referate si traiesc doar ca sa isi posteze pozele pe tuitar si sa intre pe mesinger.
Este binevenita cu orice actiune ai intreprinde ca sa iti afisezi prostia pe sticla si iti va fi primita asa cum se cuvine atata vreme gandesti ca Hitlar este „un om care…”.
costache — 12 octombrie 2009 @ 2:06 pm
@ mălina aniţoaei: Nu, d-na este chiar profesoara (si inca titulara!!!) de istorie. Asa este: Holocaustul e o problema ce trebuia tratata din partea unui cadru didactic cu multa responsabilitate. Modul cum a tratat-o d-na, i-a bagat mai rau in ceata pe bie3tii elevi. E bine totusi ca au aflat ca Hitlar este un om care… Multumesc de vizita si comentariu. Va mai astept!
@ Radu Humor: Sunt de acord Radu!
@ Florin Puscas: S-o fi si emotionat in fata camerelor totusi, sa debitezi asemenea enormitati elevilor, e inacceptabil.Spui ca elevii intervievati sunt incuiati. pai, la asa profesor, asa elevi! Nu?
Despre Hitler si holocaust | DaLinku - Linkuri pentru oameni ca noi — 12 octombrie 2009 @ 3:15 pm
[…] petrecut la Colegiul Tehnic nr. 2 din Târgu Jiu, în ziua comemorării Holocaustului, găsim pe blogul lui Nea Costache şi gorjnews.com. Noroc că a fost şi presa de faţă, altfel nu ne alegeam cu dovezi despre […]
prof. — 12 octombrie 2009 @ 3:46 pm
inca nu imi revin!!!
elena — 12 octombrie 2009 @ 4:34 pm
Sa va dau si eu un exemplu de profesor:de franceza,care nu stia sa citeasca,iar pentru asta isi scria deasupra cuvintelor cum trebuie citit(mergea la cineva care stia);mai preda si rusa,aici stia literele,dar nimic mai mult,dadea lucrari de control si-i punea pe copii sa-si dea singuri note…Fusese pus de taranisti,atunci cand au castigat alegerile.La fel fac toti cand ajung la putere,isi numesc sustinatorii fara nici un criteriu de competenta,pe principiul „ciocu mic,acum noi suntem la putere”.Vai de tarisoara asta!
loredana — 12 octombrie 2009 @ 8:29 pm
invatamantul din ziua de azi este parca facut sa asigure multe salarii pt profi si nu ca sa asigure un viitor inteligent al tarii….
Ce parere aveti de acest proiect,l-ati mediatiza daca ar fi cazul?
http://loredana-ideicuradacinitinere.blogspot.com/
Narcis Daju — 12 octombrie 2009 @ 9:04 pm
Noutati despre calamitatea de la catedra de istorie, in Ziarul online de investigatii GorjNEWS.ro:
http://www.gorjnews.ro/5-altele/update-cod-rosu-calamitati-la-catedra.html
primadona25 — 13 octombrie 2009 @ 9:41 am
Doamneeeee, care faci profesori…
Ascundeau copiii sub fuste, atat a stiut!
Oare stia sa citeasca profa aia?
Cred ca a facut facultatea la distanta.
Vai de mama invatamantului asta.
Necazul este ca astfel de oameni pregatesc noi profesionisti, vai de mama noastra!
m — 13 octombrie 2009 @ 10:43 am
Eu cred ca a luat diploma de la Spiru Haret(scuze celor care si-au meritat diplomele de la aceasta Universitate), si ca nu a pus piciorl in facultate, nici macar la examene, si in afara de ziarele care se distribuie gratuit prin tara nu cunoaste si nu citeste absolut nimic, aceasta „distinsa”profa de „istorie.”E hilar, e incredibil ca am vazut…Si eu care credeam ca in Provincie exista dascali si elevi chiar mai buni decat in Capitala…Dar totusi cred ca in alte l;ocuri, exista dascali adevarati.ea e un accident.
normancboy — 13 octombrie 2009 @ 12:19 pm
Domnilor nu inteleg de ce atata mirare. Mie mi se pare cat se poate de normal. La salariile care sunt in invatamant, e absolut normal ca oamenii capabili sa se indrepte catre alte profesii un pic mai decent remunerate. Si atunci cine mai ramane sa ocupe posturile din invatamant? Toti dobitocii
costache — 13 octombrie 2009 @ 1:02 pm
@ elena s: Nu trebuie sa ne mire calitatea slaba a invatamantului romanesc cand in invatamant acced asemenea cadre didactice! Nu stiam ca piesa „ti-am dat un inel” a fost interpretata de „formatia Holocaust”! Daca scoala nu se implica in imbogatirea culturii generale a unor elevi, cred ca e si vina parintilor.
@ Gina: Nu, nici eu nu cred ca acesta este nivelul intelectual al cadrelor didactice, dar profesori asemenea d-nei de istorie din filmulete, nu ar trebui sa ocupe un post in invatamant.
@ bancu: Nu, despre Brancusi, cred ca orice gorjean, indiferent de gradul lui de cultura stie cine a fost si ce a creeat. Cu Hitlar e mai greu…
@ anonim din madrid: Sa nu-mi spui ca in strainatate nu exista ignoranti, sa nu le spun prosti ( si aci nu ma refer in nici un caz la romanii ce locuesc acolo)!
@ ionutu: sunt de acord cu tine: nu mai e ce a fost!
@ Sinzianna: Minunata aceasta scrisoare deschisa adresata d-nei profesoare de istorie!
Mitrut Stanoiu — 13 octombrie 2009 @ 1:11 pm
Vorbind ieri cu cineva care are aproximativ varsta mea imi spunea ca trebuie sa ma gandesc ca acei copii sunt cei care o sa-mi asigure pensia.
Asta e generatia care o sa ne conduca in 15-25 ani! Romania de maine este scolita de cea de azi…
Discursurile:
„Să începem cu începutul…
… citeeţ, să vorbiţi citeţ, da? Ne-am înţeles?
Ăăăă…, aci, ok, stau aici…
Ăăă… astăzi… ăăă… este o zi importantă, o zi deosebită – poate v-aţi pus întrebarea de ce, dragii mei, v-am pus să vă îmbrăcaţi în negru. Pentru că este o zi tristă. Ă…. este o zi tristă, o zi pe care n-am putut-o evita, deşi o puteam evita, n-am putut-o evita, o zi care s-a întâmplat în istorie, o zi îîî…, pardon, nu o zi îîî…, un fenomen care s-a întâmplat în istorie, un fenomen din care noi trebuie să învăţăm.”
„Hitlăr îîîî… Hitlăr în primul rând ce pot să vă spun nu pot să vă spun decât că a fost un monstru a fost îîî un criminal a fost un om un om care spre norocul nostru îîî spre pardon nu spre norocul nostru spre nefericirea noastră a existat a trăit un om printre printre noi oamenii şi care pur şi simplu şi-a bătut şi-a bătut joc de de lume şi-a bătut joc de de tot ceea ce înseamnă demnitate de ceea ce-nseamnă om de ceea ce-nseamnă copil el omora omora ăăă copiii în lagăre de-o faţă cu mama lu’ de faţă cu mamele lui ce-nseamnă îîî deci numai gândiţi-vă la faptul că femeile în lagăre ca să-şi ascundă copiii îi ascundeau subd sub îîî fuste e gândiţi-vă că îi luau de sub fustă şi le îîî îi omorau copiii de-o faţă cu ăăă în faţa mamei ce-nseamnă deci mai mult de-atât să-ţi omori co un copil să-i omori unei mame copilul în faţa ei ce poate fi mai mai rău de-atât ce poate fi mai rău de-atât.”
costache — 13 octombrie 2009 @ 2:11 pm
@ prof.: te cred!
@ elena: In prima faza, si eu am crezut ca d-na de istorie este tot suplinitoare! In invatamanat predau si suplinitori, unii fiind numiti cu „sprijin” politic!
@ loredana: Inteligenta si gradul tau ridicat de peregatire, te contrazice Loredana! Sunt sigur ca ai avut, si ai, niste profesori foarte buni! Voi intra pe blogul tau pentru a vedea despre ce e vorba.
@ Narcis Daju: Si eu care sperasem ca d-na nu este prof titular! Felicitari pentru cele doua articole!
@ primadona25: Ma intreb, ce-ar zice aceasta profesoara daca ar fi tratata de un medic cu acelas grad de pregatire ca al domniei sale?
@ m: Parerea mea este ca asemenea absolventi slab pregatiti ies cu duiumul din unele facultati ce au aparut dupa revolutie. Nu acelas lucru se poate spune despre facultatile din marile centre universitare.
@ normancboy: E adevarat ca datorita salariilor de mizerie a cadrelor didactice, multi profesori aleg sa lucreze in alte functii mai bine remunerate dar de aci pana la a baga in aceeasi oala toate cadrele didactite, e cale lunga. desi ma repet, pretutindeni, in capitala sau provincie, sunt cadre didactice care se preocupa de pregatirea elevilor, nu puitini dintre ei, participand la olimpiade. Am vazut la anumite licee,ca in anumite clase, sa existe elevi atat de buni cu totii, incat, profesorilor sa le fie dificil sa=i departajeze la notare. Din acestia, in procent de 100% intra in facultati. Profesorii acestor copii isi merita menirea de dascali.
celmaibun — 13 octombrie 2009 @ 5:28 pm
Câte se pot întâmpla în România asta 🙂
cosmin — 13 octombrie 2009 @ 8:39 pm
Domnule Costache,
Am trimis adresa blogului dvs mai multor prieteni. Un astfel de exemplu de prostie nu trebuie ratat, are de-a dreptul o functie educativa. De nu ar denigra in asa hal sistemul de invatamant (deci, de nu ar speria si inhiba oamenii din sitemul de invatamant), ar merita chiar folosit ca material didactic (cel putin la simpozioanele de profil): despre cum unii imagineaza activitati doar pentru a obtine punctaj, despre lipsa de pregatire a unor profesori, despre ignoranta elevilor, despre rostul Scolilor de Arte si Meserii (care ar trebui sa inlocuiasca asa-zisele licee tehnice), despre superficialitate, frauda, nesimtire in obtinerea titularizarilor sau a posturilor de profesor etc. Gasiti dumneavoastra si cititorii blogului dvs cate argumente doriti.
Insa, atentie mare cand va referiti la realitatile din sistem. Pentru ca va inselati amarnic. Va inscrieti, nefericit, in categoria unor ignoranti care anatemizeaza ideea de profesor suplinitor. Va mirati ca doamna (vorba vine)este titulara, vorbiti despre sprijinul politic obtinut de unii suplinitori, sperati ca profesoara (din nou, vorba bine) sa fie suplinitoare. Va rog, mai informati-va putin si veti vedea ca suplinitorii pot fi tineri foarte bine pregatiti, care nu se titularizeaza deoarece nu li se ofera o sansa sau, daca apare una, nu vor sa incheie pactul cu diavolul.
Aveti suficient spirit critic, nu duceti lipsa nici de umor, asa incat m-as bucura sa aveti rabdarea sa adunati si informatii inainte sa judecati.
Gina — 13 octombrie 2009 @ 9:07 pm
Mitrut, cu ajutorul tau, am recitit’ capodopera’.
Daca in urma cu cateva zile , aveam sentimente incerte, acum m-am lamurit-respectiva persoana trebuie trimisa in gimnaziu.
Sa invete niste reguli simple si precise de comunicare.
al2lea — 13 octombrie 2009 @ 10:55 pm
De-amar! De vai de noi!
…care eu ştiu cine e Hitlăr ăla, care era om deşi… îîîîî, se zice că nu era, că omora oamenii şi copii de sub fusta mamelor lui… Care ce ne interesează pe noi cine a fost Hitlăr, important e că ştim cine e STATE DE ROMANIA…
Cristian — 13 octombrie 2009 @ 11:26 pm
Invatamantul romanesc e clar la pamant insa as dori sa nu fim asa rai si bascaliosi !
Sunt oameni care datorita tracului si emotivitatii excesive,
efectiv par tampiti si de 10 ori mai prosti decat sunt in realitate.
Pe vocea ei se auzea ca are emotii groaznice si de aceea eu nu mi-as bate joc de ea.
Tin minte ca odata am participat la un concurs radiofonic pe teme de istorie si stiam raspunsul !!! … am intrat in direct mi-a mai pus odata intrebarea si JUR ca nu am mai raspuns,uitasem totul (si eram la radio) !!!
Hai sa nu fim rai !
Intentiile ei sunt bune si sunt profesori muult mai rai care vin bauti,bat copii,nu predau decat cand au chef etc.
Numai bine.
Sibilla — 14 octombrie 2009 @ 3:41 am
O, Boje !
Punct.
Respecte, oltene !
Sibilla
costache — 14 octombrie 2009 @ 7:57 am
@ celmaibun: Subscriu!
@ cosmin: Mai prietene, repede te-ai grabit sa ma judeci! Te rog sa ma crezi ca si eu cunosc cativa tineri foarte inteligenti si pregatiti care predau ca profesori suplinitori in licee. Unul dintre acesti a fost un nepot al meu, care a fost suplinitor timp de 5 ani: an de an, examene s.a. Pentru a se titulariza, a trebuit sa faca o a doua facultate. deci, nu am o parere proasta despre suplinitori.
Ca unii directori sunt numiti de un partid la putere sau unele posturi de prof. (suplinitori sau nu) sunt ocupate sau mentinute in urma unor pile ale unor oameni politici, nu ma poti contrazice. Cand m-am referit intr-un comentariu ca d-na profesoara de istorie m-as fi bucurat sa nu fi fost titulara, am facut-o pentru ca ar fi fost oarecum scuzabil pentru ea. Totusi, un profesor suplinitor nu poate preda orice materie ci din domeniul in care este pregatit, ori d-na de istorie dovedeste cu prisosinta ca e paralela cu acest obiect de studiu. O zi frumoasa si multaumesc de vizita!
@ Gina: Retrimiterea la studii ar mai imbogati cunostintele doamnei, nu ar scuti-o de emotii insa!
@ al2lea: Da, despre State de Romania stiu mult mai multi romani decat alte informatii din istorie! de fapt, ce-a fost, a fost, ce ne mai intereseaza pe noi? Sa stim care-s telenovelele cele mai interesante si ce manele mai sunt in top! Vai, mama noastra!
@ Cristian: Cristiane, te inteleg, mai are omul si emotii dar meseria ei este sa vorbeasca (si sa vorbeasca bine!) nu sa lucreze cu mainile, precum un sudor sau tamplar, care nu conteaza cum vorbeste, ci cum gandeste (tehnic). E adevarat, iti poate cauza blocari de memorie, si balbaiala dar exista balbaiti (cu aaaa, si iiii) care totusi, au coerenta in vorbire.
@ Sibilla: Prin asta, ai spus totul! O zi frumoasa sibillino!
normancboy — 14 octombrie 2009 @ 12:07 pm
nea costache
N-am bagat toti profesorii in aceeasi oala.Dar sa stii ca nivelul calitativ al unui sistem de invatamant nu e dat de varfuri(acei care merg la olimpiade sau care pleaca sa studieze in strainatate) ci de nivelul mediu. Iar media invatamantului romanesc este undeva jos, foarte jos. Dumneata ar trebui sa stii deja ca pasiunea si harul de dascal singure nu te pot ajuta sa-ti intretii familia. Am tot respectul pentru cei care isi fac bine meseria in ciuda remuneratiilor jenante dar nu ar trebui sa uitam ca profesorii nu sunt apostoli, nici sfinti sa faca voluntariat in masa, ci sunt oameni ca noi.
cristi — 14 octombrie 2009 @ 4:46 pm
creca ea a fost profesoara lui Vanghelie :))
valive — 29 octombrie 2009 @ 1:36 am
Mi-e mila de ea, pe cuvant. Si eu sunt profesor si nu m-am comportat in halul asta niciodata, nici in clasa si nici in afara clasei. Oricate emotii ai, e vorba totusi de o zi comemorativa, o zi care tine de istoria omenirii, cea in care traim si care ne-a format, insa calamitatile astea distrug tot ce e important.
Quadratus — 30 octombrie 2009 @ 6:26 pm
Sunt perplex. Cand imi revin, poate o sa fiu in stare sa spun mai multe. Dragii mei, pe langa „profesoara” asta, EBA e Cicero!
Quadratus — 1 noiembrie 2009 @ 10:33 am
OK, m-am gandit- concluzia mea: -dna cu pricina e bolnava psihic. De altfel, se vede, daca stai sa privesti cu atentie. Si ca ea mai sunt in invatamant- cunosc si eu un caz, si inca unul grav. In invatamant se fac teste psihologice- am vazut asemenea teste cum arata, si numai teste serioase nu sunt. De ce? Nu exista o discutie cu un psiholog sau psihiatru si, daca esti un scrantit destept, foaia de hartie o pacalesti.
alex — 4 noiembrie 2009 @ 6:13 pm
deci profa avea super multe emotii ,, eu sunt elev la colegiul tehnic nr 2 , la ore nu citeste din nici o carte sau caiet, eu unu chiar inteleg ce ne explica ,,, daca elevii nu vor sa invete ,, (cei care au dat intervirui) dc sa o acuzam pe profa? ,,,, si de ce sa ne facem o parere proasta de Colegiul Tehnic Nr 2 ,,cand este un liceu foarte curat si nu rau famat cum se spune pe la colturi?!!
Ai întinde mâna prin sârmă ghimpată să strângi o altă mână? « Zoldike's Blog — 8 iunie 2010 @ 5:27 pm
[…] aceste crâmpeie de istorie, împreună cu colegii mei, de la care am aflat de acest blog, al lui Nea Costache. Mare comoară! Enjoy! Comentariu […]
La aşa profesori de religie, aşa educaţie! | Blogul lui Nea Costache — 14 iunie 2010 @ 12:33 pm
[…] de religie, aşa educaţie! Astăzi, după articolul acesta, preluat cândva şi pe blogul meu aici, voi prelua din GorjNews, un ziar online de investigaţii, un nou articol al jurnalistului Narcis […]